Zakenreizigers gebruiken vaker boekingstools
Dat blijkt uit onderzoek van de Global Business Travel Association (GBTA) en softwarebedrijf SAP Concur onder zakenreizigers. Ze hebben vier jaar lang het boekingsgedrag van zakelijke reizigers bekeken. SAP Concur en GBTA komen tot de conclusie dat er voldoende ruimte is voor verbetering van boekingsopties, Duty of Care-strategieën en het gebruik van technologie. Enkele conclusies:
1 Minder dan de helft (47 procent) van de zakelijke reizigers geeft aan dat hun organisatie een systeem heeft dat hun reisplannen vastlegt als ze rechtstreeks bij een leverancier boeken. Bij 45 procent kan de organisatie alleen aan hand van declaraties zien waar werknemers zijn geweest voor zakenreizen.
2 Zakelijke reizigers verwachten tijdens het reizen proactieve zorg van hun organisatie. 82 procent vindt het belangrijk dat hun organisatie zicht heeft op hun reisplannen.
3 Bijna driekwart van de zakelijke reizigers verwacht dat hun bedrijf binnen twee uur contact opneemt na een noodgeval of veiligheidsincident. Zakelijke reizigers vinden het ook belangrijk dat een zakelijke boekingstool waarschuwt voor veiligheidssituaties op de bestemming (74 procent) en tijdens de reis (72 procent).
4 De meeste zakelijke reizigers geloven dat hun organisatie technologisch ‘vergevorderd’ is, maar zien vaak wel ruimte voor verbetering. Ruim een kwart van de ondervraagden is van mening dat de technologie binnen hun bedrijf ‘gemiddeld’ is. Tien procent gelooft dat hun organisaties ‘enigszins’ of ‘helemaal niet vergevorderd’ zijn.
5 Zakelijke reizigers zijn bereid persoonlijke gegevens te delen met boekingstools, mits informatie op de juiste manier wordt verzameld en gebruikt. Bijna eenderde zou het gebruik van persoonlijke gegevens door bedrijfstools toestaan als dit hun veiligheid zou verbeteren.
Het onderzoek leverde meer interessante inzichten op over de verwachtingen en zorgen van werknemers en enkele positieve uitkomsten over zakelijk reizen. Wilt u meer weten?
Download nu het volledige rapport: De invloed van technologie op het gedrag en de veiligheid van reizigers