Unilever ziet opkomst lokale merken
Dat gebeurt niet alleen in opkomende markten in Azië, maar ook in de Verenigde Staten en Europa, merkt voedingsmiddelen- en verzorgingsproductenmaker Unilever op.
“Consumenten verlangen niet meer naar grote wereldwijde merken'', zei president directeur Hemant Bakshi van Unilever Indonesië tijdens een conferentie in Jakarta. “Ze vinden het nu veel belangrijker wat er in hun land gebeurt, in de kleinere gemeenschap.''
De trend begon in Azië, waar grote Westerse merken voorheen makkelijk marktaandeel wonnen. Maar Bashi ziet de trend ook in Westerse markten. Daar heeft technologie zoals sociale media het makkelijker gemaakt voor kleinere lokale merken om specifieke groepen consumenten te bereiken.
(ANP)
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager