Unilever wil gaan produceren voor Aldi en Lidl

fallback
Unilever wil producten maken voor Aldi en Lidl. Dit omdat de prijsvechters zo populair zijn. De producent van onder meer Ola-ijsjes en Omo-waspoeder wil daarom best goedkope producten gaan maken voor winkels als Aldi en Lidl.

Unilever wil mogelijk de consument volgen naar Aldi en Lidl. Een grote stap voor het bedrijf dat alleen A-merken maakt, en daarom geen producten heeft liggen in de schappen van de discounters. De A-merken, zoals Dove en Becel, komen niet snel in de goedkope winkels te liggen.

Het is een lastige situatie voor Unilever. De consument gaat vaker naar de discounter en daar liggen de producten van Unilever niet. En Aldi zal de A-merken alleen tegen extreem lage prijs willen verkopen. Als Unilever ervoor kiest aan de prijsvechters te leveren, concurreert het met zijn eigen producten in andere ‘dure’ winkels.

Door bij de prijsvechters producten met een fantasie-etiket te leveren, voorkomt Unilever dat het de eigen A-merken uit de markt prijst.