Sijthoff Media neemt Alex van Groningen over
Sijthoff Media, dat deze week 10 jaar bestaat, is een crossmediaal bedrijf van nieuws- en vakmedia en onder meer bekend van de titels Adformatie, Binnenlands Bestuur, AG Connect en Kidsweek. Alex van Groningen heeft onder andere de merken Financieel Management, AIF, CFO, CHRO, M&A, AccountantWeek, Finance.nl en Financehub.nl in het portfolio. Door de krachten te bundelen met Alex van Groningen verstevigt Sijthoff Media zijn positie in het Nederlandse B2B-medialandschap. Dankzij de overname bereikt het bedrijf nu meer dan één miljoen eindbeslissers en professionals door middel van opleidingen, evenementen, congressen, awards, executive diners, magazines en nieuws- en vacaturesites.
Willem Sijthoff, CEO van Sijthoff Media (foto): “Deze week bestaat Sijthoff Media precies 10 jaar. Deze overname is dan ook een zeer belangrijke milestone voor ons bedrijf. Met de titels Adformatie, AG Connect, Binnenlands Bestuur en iBestuur waren wij al marktleider binnen de clusters marketing, media, creatie & communicatie, IT en overheid en dankzij de titels van Alex van Groningen bereiken we nu ook de finance, HR, M&A en accountants communities in Nederland. Gezamenlijk hebben we nu een uniek bereik onder meer dan één miljoen eindbeslissers en professionals in Nederland, inclusief de gehele C-suite in het bedrijfsleven en alle bestuurders en topambtenaren in de overheid.”
Directeur Melle Eijckelhoff van Alex van Groningen: “We zijn ontzettend blij met de strategische mogelijkheden die Sijthoff Media ons biedt. De afgelopen 25 jaar hebben wij met onze partners meerdere vooraanstaande communities gebouwd waarin meer dan 100.000 professionals samenkomen. Dit is een mooie kans om krachten te bundelen, kennis en expertise te delen en onze communities verder te laten groeien.”
Sijthoff Media komt door de overname op ruim 120 medewerkers. De activiteiten van Alex van Groningen zullen worden doorgezet volgens plan. Eijckelhoff blijft verantwoordelijk als directeur bij Alex van Groningen.