Realiseer quick wins in besparingen met goed gereedschap voor inkopers.

fallback
Met onze electronische en op internet gebaseerde veilingtool, de Proclare Sourcing Utility, bieden wij voor gezamenlijk met onze klanten te selecteren producten en/of diensten de economisch meest voordelige aanbieding uit de markt.

“Geen woorden, maar daden” of, Moet je om te besparen ook je mouwen oprollen? Het staat natuurlijk wel stoer maar het is niet echt nodig. Bij Proclare NV uit Rotterdam hebben ze namelijk een meer aangeklede manier gevonden om bij te dragen aan de winst van uw bedrijf. Ze helpen u direct en heel praktisch met het verlagen van uw inkoopkosten. Zij hebben gekozen voor een no-nonsense aanpak. Gedegen, zakelijk, zonder franje en gericht op resultaat. Daarvoor gebruiken ze hun kennis en koppelen hun jarenlange ervaring aan de ijzeren wil om collega inkopers maximaal te helpen. Begrijpelijk, herkenbaar en vooral heel doelgericht. Ze leggen u helder uit waarop en vooral hoe je kunt besparen op de inkoopkosten. Dus géén ingewikkelde theoretische verhalen of wetenschappelijke onderbouwingen.

Deze aanpak is het resultaat van de jarenlange ervaring die Proclare heeft op inkoopgebied. Een team nuchtere en praktisch ingestelde inkopers dat vrij snel ontdekt waar bij u de schoen wringt. Zij gaan u dus niet eerst een aantal dagen lastig vallen met de theorieën achter hun successen, zij gaan u ook niet proberen op te leiden, nee, zij komen u helpen om minder geld van uw baas uit te geven voor de inkoop van spullenboel. De inkopers van Proclare gebruiken daarvoor de Proclare Sourcing Utility, kortweg de PSU genaamd. Door deze uitrusting kunnen zij maximaal presteren en halen zij de beste resultaten voor u binnen. Deze uitrusting is echter niet te koop. Wij van Proclare zijn van mening dat u een oplossing nodig heeft voor uw probleem en niet zit te wachten op het introduceren van een nieuw probleem dat we gemakshalve maar even automatisering noemen. Door gebruik te maken van Proclare hoeft u geen organisatiewijzigingen door te voeren, geen lijvige inkoopplannen te schrijven, geen ingewikkelde strategieën te bedenken om uw baas ervan te overtuigen dat inkoop serieus genomen moet worden. U toont gewoon direct aan wat de toegevoegde waarde is van inkoop.

Om echt te kunnen besparen heeft u natuurlijk wel een beetje inkoopvolume nodig. En denk nou niet “dat zal wel zo hoog zijn dat ons bedrijf daar niet aan kan tippen”, nee, vraag het gewoon aan de sourcing specialist van Proclare. Laat u ook in deze beslissing door ons adviseren. Binnen een aantal dagen weet u dan hoeveel u zou kunnen besparen. Om u alvast een beetje in de richting te helpen is in de onderstaande tabel aangegeven welke besparingen in de afgelopen periode op de verschillende productcategorieën zijn behaald.

Productgroep of dienst Besparing
Beveiligingsdiensten 9% – 27%
Bouwactiviteiten 8% – 23%
Brandstoffen 10% – 28%
Business electronics 30% – 60%
Cateringservices 12% – 36%
Consumer elektronics 25% – 45%
Elektriciteit 10% – 38%
Kantoorartikelen 15% – 30%
Kledingpakketten 16% – 32%
Koeriersdiensten 24% – 40%
Schoonmaak 13% – 42%
Uitzendkrachten 8% – 23%
Wagenpark 18% – 42%

Hoewel de opgegeven besparingen natuurlijk afhankelijk zijn van wat u nu betaalt geeft het toch een goed beeld van de mogelijkheden. Praat hierover eens met één van uw collega-inkopers bij Proclare. Wellicht wordt u net zo gegrepen door hun enthousiasme en professionaliteit als hun andere klanten. Het zijn echt collega’s voor collega’s.