Q + A: Mannes Westhuis, VVCM
Wie: Mannes Westhuis
Leeftijd: 38
Organisatie: Vereniging Voor Credit Management (VVCM)
Over: moraliteit en reclame
Q: U hekelde onlangs een reclame van een automatiseerder? Wat was er mis?
A: ‘In de boodschap werd potentiële klanten geadviseerd de blauwe belastingenvelop maar meteen weg te gooien, want die moet je betalen. Ik vind dat een slecht signaal. Alsof enveloppen met een inhoud die over betalen gaat niet belangrijk zijn. Zo’n boodschap draagt niet bij aan het stimuleren van correct betaalgedrag in Nederland, waarmee het toch al niet zo best is gesteld.’
Q: Je kunt toch ook stellen dat het een prikkelende boodschap was?
A: ‘Die reactie heb ik inderdaad links en rechts ontvangen. Naast overigens vele instemmende reacties. In dit geval was de boodschap echter geenszins prikkelend bedoeld. Bovendien vind ik dat bedrijven die aan de achterkant belang hebben bij een goede betalingsmoraal, dit ook aan de voorkant moeten uitdragen.’
Q: Tijd voor een communicatiecode voor credit managers?
A: ‘Dat lijkt me overdreven. Maar ik hoop wel dat het signaal wordt opgepakt. Iedereen is gebaat bij een betere betalingsmoraal. Juist de professionele partijen op dit gebied zouden daarom extra alert moeten zijn op de boodschappen die ze afgeven. Wat gij niet wilt dat u geschiedt
’
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager