Prof. Gilsing: bedrijven helpen zelf hun innovatie om zeep

De oorzaken van mislukte innovaties zijn zelden te wijten zijn aan een gebrek aan financiering of het niet volgen van de adviezen van innovatie-goeroes. Het echte probleem ligt vaak in de onbewuste barrières die bedrijven zelf opwerpen. Van de systemen die ze gebruiken om hun business-units te structureren en te monitoren, tot hun wervings- en promotiebeleid alsmede de innerlijke overtuigingen van hun executives, en hun leiderschapsstijlen.
Dat stelt professor Victor A. Gilsing, hoogleraar Strategic Entrepreneurship & Innovation aan de VU. Hij heeft deze visie die gebaseerd is op twintig jaar studie over innovatie, verwoord in zijn onlangs gepubliceerde boek The Innovation Puzzle. Veel van processen en praktijken die de kernactiviteiten van een organisatie ondersteunen, ontnemen innovatie de tijd, ruimte, visie, talenten en doorzettingsvermogen die het nodig heeft om te slagen, zo stelt Gilsing.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?

Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager