Prénatal besteedt financiële administratie uit
De uitbesteding van de financiële administratie door Prénatal past in de strategie om zich meer te richten op de kernactiviteiten. Het contract, dat een looptijd heeft van 5 jaar, omvat de verzorging van de volledige administratie van Prénatal, waaronder de voorraad-, debiteuren-, crediteuren- en verkoopadministratie. De werkzaamheden werden tot nu toe verricht vanuit het hoofdkantoor van Prénatal in Almere; vanaf 1 december dus vanuit Accounting Plaza in Wormer.
“Prénatal bevindt zich in een herpositioneringproces waarbij de focus veel meer dan voorheen ligt op de klant en de daarbij horende primaire processen”, aldus Petra Brussen, algemeen directeur van Prénatal. “Niet alleen de primaire processen, de voorkant van de organisatie, moeten goed kunnen inspelen op de telkens weer wijzigende wensen van de consument, maar ook de achterkant, dus ook de administratieve organisatie. Accounting Plaza is beter dan Prénatal in staat aan die eis te voldoen. Het in eigen beheer door Prénatal blijven uitvoeren van de administratieve werkzaamheden zou grote financiële investeringen vergen, investeringen die Prénatal liever uitvoert ten behoeve van haar winkels..”
“Deze overeenkomst is voor ons bedrijf erg belangrijk”, aldus Gerrit Stoffelsen, algemeen directeur van Accounting Plaza. ” Het geeft niet alleen aan dat steeds meer ondernemingen outsourcing zien als middel om zich verder te ontwikkelen en om groei in hun core business te realiseren. Mede door deze groei zijn we in staat ons volume te vergroten waardoor we nieuwe bronnen van kwaliteit en besparing kunnen realiseren voor al onze klanten.”