Performance management voor marketing en inkoopafdelingen vaak onmogelijk
Een mogelijke oorzaak volgens Heliview is het beperkte gebruik van ondersteunende software door marketing -en inkoopafdelingen. Van de organisaties met meer dan 50 werknemers heeft immers 99% een finance afdeling en 94% beschikt over een financieel softwarepakket. Oftewel bijna alle organisaties. Verder is er bij 83% van de organisaties een marketing afdeling aanwezig en slechts 33% beschikt over een CRM systeem.
Kijkend naar inkoopafdelingen, bij 76% van de organisaties aanwezig, valt op dat maar 11% Supply Chain Management software gebruikt en 20% een systeem heeft voor Supplier Relationship Management.
Op ruim 50% van de inkoop -en marketingafdelingen is de inzet van ICT dus beperkt en mogelijk niet optimaal. Heliview verwacht wel een toename in het CRM gebruik in 2006 en 2007. Van alle organisaties met meer dan 50 werknemers is 42% van plan te investeren in nieuwe bedrijfsapplicaties. Hiervan investeert ruim 26% in CRM systemen. De vraag naar Supply Chain Management software is overigens minimaal.
Verder neemt de aandacht voor Business Performance Management gestaag toe. Steeds meer managers zien het belang en de noodzaak van integrale management informatie en stuurmogelijkheden. Momenteel maakt 13% gebruik van een BPM applicatie en 7% van alle grootzakelijke organisaties (>500 werknemers) investeert op korte termijn.
Bron: Heliview
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager