Partner CFO Day: Kerry Bailey, Verizon Business
Het doel is om grootzakelijke, internationale bedrijven en overheden economische en operationele voordelen te bieden door meer efficiency, meer flexibiliteit, eenvoudiger telecommanagement en besparing op de kosten.
Verizon Business biedt daarvoor volledige bedrijfsoplossingen op het gebied van IP-telefonie (VoIP), VPN-netwerken, Security, Hosting & Storage, Voice & Contact Centers inclusief consultancy en professional services.
Het bedrijf streeft ernaar een toonaangevende netwerk service-integrator te zijn in de ruimste zin van het woord. Een van de sterke punten van Verizon Business is dat het bedrijf over de hele wereld actief is en in meer dan 75 landen is vertegenwoordigd met ruim 320 vestigingen waardoor het bedrijf maatwerk aan de lokale klant biedt maar ook gemakkelijk internationaal opererende bedrijven kan faciliteren.
Verizon Business biedt een unieke combinatie van een ongeëvenaard wereldwijd bereik van het netwerk, geavanceerde technologie en professionele dienstverlening die flexibel in kan spelen op lokale behoeften.
WHAT LEADS TO HIGH PERFORMANCE?
High performance zit hem volgens Kerry Bailey, Vice President Security Solutions in de hele keten van de directie van een bedrijf tot aan de individuele werknemers. Hoe kan een bedrijf bijvoorbeeld een groot aantal medewerkers achter één doelstelling scharen afkomstig van de raad van bestuur?
“Iedere medewerker moet allereerst begrijpen wat zijn persoonlijke doel is en hoe dat bijdraagt aan het ‘grotere’ doel van de onderneming. Om dit te bereiken moet de directie goed leiderschap tonen en zorgen dat de strategische doelen helder en duidelijk zijn. Ook de lijnen met alle bedrijfsonderdelen moeten perfect op orde zijn bijvoorbeeld wat betreft communicatie, aansturing en coaching.
Vervolgens moeten personen of groepen uit het bedrijf die de gestelde doelen bereiken of overtreffen beloond worden, niet alleen financieel maar bijvoorbeeld ook door persoonlijk development. Daarnaast is waardering door het bedrijf voor deze prestaties belangrijk en is het goed deze regelmatig in de spotlights te plaatsen.
Op die manier creëert het bedrijf een cultuur en passie bij alle medewerkers rond wat het bedrijf probeert te bereiken. Als dat lukt, ontstaat er high performance op alle niveaus.”
Toen Cybertrust in 2007 werd overgenomen door Verizon Business, had het bedrijf nog een echte start-up cultuur, gekenmerkt door veel innovatie en fast decision-making. Bailey: “We willen deze cultuur behouden. In de eerste zes maanden na de acquisitie haalden we duizend nieuwe klanten binnen.
Deze resultaten verbaasde zowel ons als het management van Verizon Business. Het lukte omdat we passie en energie hadden voor wat we als bedrijf proberen te bereiken. Een collega omschreef het als volgt: ‘Ik ben zo moe, want ik werk zo hard.
Als ik s’avonds naar bed ga, ben ik uitgeput. Maar als de wekker s’ochtends gaat haast ik me terug naar mijn werk.’ Deze mentaliteit creëren onder medewerkers is erg moeilijk, maar als de directie iedereen in hun bedrijf zo gepassioneerd weet te krijgen over wat ze doen kan high performance bereikt worden.”
Bij klanten gebeurt volgens Bailey hetzelfde. “Natuurlijk hebben we onze producten en diensten die klanten kunnen helpen een high performance te halen. Maar het verschil wordt gemaakt op een andere manier. Onze medewerkers zijn gepassioneerd in wat ze doen. Dat dragen ze uit naar de klant.
Vervolgens leren onze medewerkers de business van een klant begrijpen en helpen ze hen met het overwinnen van uitdagingen. Op die manier wordt de medewerker meer een partner van een klant dan simpelweg een leverancier. Als passie onder alle medewerkers van een bedrijf gecreëerd wordt zal high performance het resultaat zijn.”
VOOR DE VEILING
De Verizon Foundation is de filantropische arm van Verizon business en de grootste corporatieve stichting ter wereld. Hun missie is onder meer de verbetering van scholing, veiligheid en gezondheidzorg. Ze ondersteunen een verscheidenheid aan programma’s om deze doelstelling te bereiken.
NAAM: Kerry Bailey
GEBOORTEJAAR: 1964
FUNCTIE: Vice President Security Solutions, Verizon Business
OPLEIDING: Kerry Bailey studeerde computerwetenschappen en technologiemanagement aan de universiteit van Maryland in de Verenigde Staten.
LOOPBAAN: Bailey heeft tijdens zijn carrière rond grootschalige IT-systemen gewerkt voor uiteenlopende opdrachtgevers waaronder de Amerikaanse luchtmacht, GTI, USinternetworking, KPMG Consulting en Digex. Begon daarna een bedrijf in beveiligingssystemen genaamd Security Assurance Group. Dit bedrijf werd overgenomen door Cybertrust, wat vervolgens onderdeel is geworden van Verizon Business. Kerry Bailey geeft als Vice President Security Solutions leiding aan dit onderdeel..
OMZET: 21 miljard US dollars
MEDEWERKERS: 30.000 (750 in Nederland)