Onlinestreamingdiensten winnen aan populariteit
Inmiddels gaat 16 procent van alles dat een Nederlands huishouden aan televisie- en videokijken betaalt, naar diensten die duidelijk wat anders aanbieden dan traditionele televisie. Anderhalf jaar geleden lag dit aandeel nog op 11 procent, meldt marktonderzoeker Telecompaper.
Netflix zelf is goed voor 12 procent van de bestedingen. Het bedrijf moet wat omzet betreft alleen Ziggo en KPN voor zich dulden. Samen zijn de drie partijen goed voor 85 procent van de Nederlandse tv- en video-omzet. De overige 15 procent wordt verdeeld onder ruim 25 aanbieders, waaronder Delta, Film1, Eurosport Player, Pathé Thuis, Tele2, Videoland en T-Mobile.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager