Jolanda Bron benoemd tot Head of MGA van One Underwriting

Risicobeoordelaar en verzekeringsadviseur Aon

Jolanda Bron wordt per 1 augustus aangesteld als Head of MGA van One Underwriting, het volmachtbedrijf van Aon Nederland. Zij wordt verantwoordelijk voor het verder vormgeven van het hernieuwde volmachtbedrijf na de verkoop van de particuliere volmachtportefeuille. De benoeming als statutair verantwoordelijke gaat in na goedkeuring door de AFM.

Zakelijke schademarkt

Bron gaat samen met haar managementteam aan de slag om de ambitie van het volmachtbedrijf te realiseren. Het doel is het laten groeien en optimaliseren van de zakelijke schademarkt als belangrijk inkoopkanaal voor Aon. De focus ligt op de zakelijke markt binnen de domeinen Risk (Schade) en Health (Inkomen en International People Mobility). “Ik ben vereerd dat ik door mag bouwen op de belangrijke basis die door Ron Gardenier en zijn managementteam is gelegd”, aldus Jolanda Bron.

Ervaring

Jolanda Bron is sinds 2009 werkzaam bij Aon en heeft daarvoor ruime ervaring in de financiële sector opgebouwd, zowel bancair als binnen de directie van een assurantietussenpersoon met een inhouse volmachtbedrijf. De afgelopen 14 jaar was ze bij Aon als managing director in het MKB verantwoordelijk voor de regio Noord en Noordoost Nederland. Sinds vorig jaar is Bron Managing Director Commercial Transformation om de verbinding en samenwerking tussen Commercial en Broking/inkoop te optimaliseren. Daarnaast heeft ze het team Internal Accountmanagement opnieuw vormgegeven. Deze transitie leidt ze nog tot 1 augustus waarna ze dit overdraagt.

Visie

Bron vervolgt: “Vanuit de advieskant heb ik One Underwriting altijd met veel interesse gevolgd als belangrijk inkoopkanaal binnen Aon. Sinds mijn ervaring met een inhouse volmachtbedrijf is er veel veranderd ten aanzien van wet- en regelgeving. Maar ik heb mijn kennis over volmacht altijd bijgehouden en kan dit, in combinatie met mijn ruime ervaring vanuit het adviesbedrijf, nu inzetten in de optimalisaties van ons bedrijf. Data van hoge kwaliteit is onontbeerlijk. Datakwaliteit is voor mij daarom een speerpunt. De distributie via het volmachtkanaal is belangrijk voor zowel verzekeraars als het adviesbedrijf. We opereren in de distributieketen dichtbij de eindklant. Daardoor kunnen we, onder andere met productontwikkeling, niet alleen beter inspelen op de vraag vanuit het adviesbedrijf, maar we kunnen ook samen met verzekeraars de distributie versnellen en verder optimaliseren. Iets wat essentieel is om als volmachtbedrijf waarde toe te voegen in de snel veranderende markt.”

 

Gerelateerde artikelen