Handelsbanken meest klantvriendelijke bank

Zweedse bank klopt in Nederland al negen jaar op rij de traditionele grootbanken.

Svenska Handelsbanken AB, kortweg Handelsbanken, is uitgeroepen tot de meest klantvriendelijke bank van ons land. Het is voor de negende keer op rij dat deze bank de prijs wint.

Dat blijkt uit onderzoek van het onafhankelijke internationale marktonderzoeksbureau EPSI Rating, gehouden onder 2500 particuliere en zakelijke klanten van alle banken in Nederland. In de EPSI-klanttevredenheidsindex scoort Handelsbanken onder haar particuliere klanten een 78,4 en bij zijn zakelijke klanten een 77,1. Handelsbanken scoort daarmee hoger dan de traditionele grootbanken in Nederland.

Volgens de onderzoekers van EPSI is het algemene niveau van klanttevredenheid in de Nederlandse bankensector na meer dan anderhalf jaar Covid-19 en lockdowns relatief stabiel gebleven. “Het patroon in de Europese bancaire markt dat kleinere en nichespelers tevredener klanten hebben, zet door.”

Een andere uitkomst van het onderzoek is dat de vraag naar naadloze digitale diensten is toegenomen als gevolg van brede maatschappelijke beperkingen en gedragsveranderingen Volgens de onderzoekers is deze vraag aangewakkerd door de pandemie.