Genpact en Ahold vernieuwen samenwerking om Finance & Accounting- en HR-diensten in Europa te verbeteren
Genpact Limited (NYSE: G), wereldwijd leider in het transformeren en uitvoeren van bedrijfsprocessen en -activiteiten, heeft de samenwerking met Ahold uitgebreid en vernieuwd.
Genpact blijft Ahold ondersteunen op het gebied van finance en accounting (F&A) en human resources (HR). Beide partijen hebben hiertoe een overeenkomst gesloten voor een periode van vijf respectievelijk drie jaar. Genpact en Ahold werken samen sinds Genpact de Nederlandse dienstverlener Accounting Plaza in 2012 overnam.
Ahold is al sinds haar oprichting een pionier op het gebied van food en retail. Met het oog op de toenemende concurrentie op de food- en retailmarkt begon Ahold eind 2011 een nieuwe fase in haar groeistrategie met als belangrijkste middel het versimpelen van bedrijfsprocessen. Mede dankzij Genpact’s expertise op het gebied van Lean en Six Sigma bedrijfsprocessen in combinatie met de Smart Enterprise Processes (SEP SM) methodologie alsmede Genpact’s kennis van de retailmarkt, is Ahold er sindsdien in geslaagd de kosten substantieel te verlagen en de operationele prestaties te verbeteren.
Genpact heeft daarnaast Ahold ondersteund met het verder stroomlijnen van inkoopactiviteiten. Ook zal Genpact blijven werken aan het verbeteren van Ahold’s F&A- en HR-services door Enterprise resource planning (ERP) maintenance/onderhoud, rapportages en risk en audit services. Om de internationale finance en accounting en HR-structuur effectiever en efficiënter te maken gaat Ahold gebruik maken van Genpact-vestigingen in Nederland, Polen en India.
“We zijn blij met de verlenging van ons partnership met Genpact omdat hun expertise op het gebied van F&A, HR, bedrijfsprocessen, IT-diensten en analytics hebben geleid tot een voortdurende verbetering van onze operationele activiteiten,” zegt Chris Dik, Executive Vice President Support and Services bij Ahold.