De Weegschaal: internetklanten
Wolters Kluwer heeft trouwe (betalende) klanten voor uitgeefproducten. Het publiceerde onlangs cijfers over het derde kwartaal. Meer kostenbesparingen moeten gerealiseerd kunnen worden door uitgeefproducten niet meer op papier, maar via internet aan te bieden. De vorig jaar aangetrokken Amerikaanse CEO, Nancy McKinstrey, moet de klanten van het concern leren te betalen voor dezelfde producten, maar dan aangeboden via internet. Is dat zinvol?
Erwin Witte, oprichter MaxCredible:
‘Ja, absoluut. Het is een cliché, maar je praat over een compleet ander medium. Klanten beleven informatie via internet anders dan informatie op print. En zullen dus ook een andere beleving hebben ten aanzien van de betaling ervan. Het is goed dat dit wordt onderkend.’
Edgar van Eekelen, oud-uitgever bij Elsevier bedrijfsinformatie, eigenaar uitgever Elba Media:
‘Op zich wel. Mits het om producten gaat die onderscheidende, hoogwaardige informatie bieden. Als je de klant dat duidelijk kan maken, denk ik dat het medium dat je gebruikt voor dat product – print of digitaal – voor de klant minder relevant is. En dan betaalt hij ook wel.’
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager