‘Blokker zucht nog onder ‘oude’ winkels’
Hoewel de omzet de laatste maanden weer in de lift zit, staan de marges nog altijd onder druk door winkels die nog niet zijn omgebouwd naar de nieuwe formule.
Meijer vindt wel dat Blokker stappen heeft gezet. ,,We staan er echt anders voor dan een jaar geleden.’’ Het bedrijf leed in 2016 een recordverlies van 180 miljoen euro, mede door hoge reorganisatielasten, en kwam het jaar daarvoor onder de streep ook al tientallen miljoenen tekort. Over 2017 en 2018 zullen volgens Meijer ook rode cijfers worden geschreven.
Om het tij te keren heeft Blokker winkels gemoderniseerd of gesloten, de organisatie gestroomlijnd en de kosten verlaagd. Om de marge verder te verbeteren introduceert Blokker 1200 huismerkproducten. ,,Ik verwacht daar veel van'', zegt Meijer. ,,Ons plan is eind 2019 winst te maken en we liggen op schema.’’
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager