Bedrijven ontdekken mogelijkheden van Snapchat
Snapchat heeft er in het eerste kwartaal van dit jaar 22 procent meer gebruikers ten opzichte van een jaar eerder. Moederbedrijf Snap profiteerde verder van toegenomen interesse van adverteerders in de app. Daardoor steeg de omzet nog sterker.
In de eerste drie maanden kwamen er per saldo 51 miljoen dagelijks actieve Snapchat-gebruikers bij. In totaal versturen nu 280 miljoen mensen elkaar dagelijks tijdelijk zichtbare video- en fotoberichten via de app, ook wel ‘snaps’ genoemd. Een deel van de populariteit van Snapchat zit in alle visuele effecten die je aan die beelden kunt toevoegen.
Volgens topman Evan Spiegel zit de heropening van grote delen van de maatschappij het technologiebedrijf niet dwars. Ook als mensen elkaar weer fysiek kunnen ontmoeten, zoals in de VS steeds meer mogelijk wordt, willen ze hun contacten via snaps blijven onderhouden, verwacht hij.
Snapchat heeft de afgelopen tijd werk gemaakt van commerciële mogelijkheden voor andere merken binnen de app. Zo ontwikkelde het bedrijf speciale 3D-effecten die een samenwerking tussen kledingmerken Gucci en The North Face moest promoten. Daarnaast sloot Snap een samenwerking met krantenconcern Gannett om de advertentiemogelijkheden van het techbedrijf bij kleinere bedrijven onder de aandacht te brengen.
Dit leverde Snap, dat zijn geld vrijwel alleen met advertenties verdient, een omzet van bijna 770 miljoen dollar op. Dat is 66 procent meer dan een jaar eerder. Het bedrijf is door alle investeringen in nieuwe functies nog wel verliesgevend. Over het eerste kwartaal ging een nettoverlies van 286 miljoen dollar in de boeken.
(ANP)
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager