Action realiseert 30 procent groei in 2014
Winkelketen Action maakt de resultaten over 2014 bekend. De omzet over 2014 bedraagt ruim 1.5 miljard euro, 30% groei ten opzichte van 2013.
Ronald van der Mark, CEO Action, over de resultaten in 2014 “Samen is het ons gelukt om ook in 2014 een sterke groei in omzet en resultaat te realiseren. In 2013 kwamen we uit boven de magische grens van 1 miljard euro omzet en die stijgende lijn hebben we in 2014 doorgezet.
De omzet kwam uit op ruim 1,5 miljard euro. We zijn in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk met 108 winkels gegroeid tot ruim 500. Hierdoor, en door de opening van ons distributiecentrum in Echt, hebben we ruim 5.000 nieuwe banen gecreëerd. En ondertussen zijn we gewoon blijven doen wat we altijd al deden: onze klanten blij maken met zeer betaalbare en verrassende producten.
Door onze klanten wordt dit erkend: Action is in 2014 in een onderzoek onder 1 miljoen consumenten in negen landen uitgeroepen tot Retailer of the Year Europe 2014-2015. Daar zijn we bijzonder trots op. We zijn een relatief jonge retailer, met name in Frankrijk en Duitsland, en het is mooi om te zien dat onze klanten onze formule en de voordelen daarvan herkennen en weten te waarderen. We blijven ons focussen op verdere expansie. In 2015 gaan we opnieuw een groot aantal winkels openen in Frankrijk, Duitsland, België en Nederland. Hierdoor gaan we ook weer veel nieuwe enthousiaste collega’s verwelkomen. Samen met hen gaan we er voor zorgen dat onze klanten onze winkels blijven bezoeken. Onze medewerkers staan aan de basis van het succes van Action en hiervoor wil ik ze allemaal hartelijk bedanken.”
De totale omzet is met 30% gegroeid naar 1.506 miljoen euro. In alle landen waar Action actief is, is de omzet in 2014 toegenomen. In Nederland werd een omzet van meer dan 1 miljard behaald (1.043 miljoen euro). In België 292 miljoen euro, in Duitsland 82 miljoen euro en in Frankrijk 90 miljoen euro.