ACM verlaagt boete voor failliet Robin Energie
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft een boete voor het failliete Robin Energie verlaagd in verband met het recente bankroet van de Veenendaalse energieleverancier. Het gaat om een nog niet betaalde boete van 250.000 euro. Die is teruggebracht tot 75.000 euro. Robin Energie kreeg de straf vorig jaar voor het te laat sturen van eindafrekeningen aan consumenten die naar een andere energieleverancier overstapten.
Vergelijking maken
Dat laatste moet eigenlijk binnen zes weken gebeuren, zodat consumenten weten wat hun energiekosten zijn en vergelijkingen kunnen maken. Maar Robin Energie verstuurde in 2017 ongeveer vier van de vijf eindafrekeningen te laat, in 37 procent van de gevallen pas na twaalf weken.
Robin Energie ging in februari bankroet. Eneco-dochter WoonEnergie nam de 25.000 klanten van het bedrijf over. Volgens de ACM konden de klanten kiezen of ze bij WoonEnergie wilden blijven of kosteloos over te stappen naar een andere energieleverancier.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager