‘Achterafbetalen in opkomst door corona’
Nu de economische impact van COVID-19 op individuele financiële situaties steeds groter wordt, wordt de trend naar achteraf betalen bij online aankopen sterker, constateert Herman Peeters, Principal Data Consultant bij Experian Nederland. “Bedrijven zoals AfterPay en Klarna zijn geïntegreerd met e-commerce-systemen en uitgegroeid tot een van de meest gebruikte betaalmethoden door consumenten, ten koste van iDeal. In de afgelopen maanden hebben we al een aanzienlijke toename gezien van het achteraf betalen.”
Dat blijft vermoedelijk nog wel even zo: “Naarmate het werkloosheidscijfer stijgt, zullen mogelijkheden om achteraf te betalen waarschijnlijk nog populairder worden, omdat het een makkelijke manier is voor consumenten om krediet te krijgen. Hoewel deze integraties flexibiliteit bieden aan zowel consumenten als bedrijven, betekent het ook dat bedrijven in 2021 nieuwe afwegingen moeten maken als het gaat om risico en fraude.”
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager