Acapture en Boatsters lanceren de eerste, complete VR webshop
Acapture's VR webshop is beschikbaar als applicatie en kan door verkopers die VR aan hun aanbod willen toevoegen worden gebruikt en gepersonaliseerd. De applicatie heeft betrekking op de hele customer journey, van selectie tot betaling. Als de consument een aankoop doet, wordt de betaling ondersteund door Acapture's bekroonde betaalplatform en volledig afgerond binnen de VR-omgeving. Webwinkels die met deze applicatie zijn gemaakt, kunnen door de consument via hun smartphone en de goedkoopste headsets die verkrijgbaar zijn worden geraadpleegd.
Bovendien verzamelt de webshop informatie over het gedrag van de klant; de data van de winkelreis van alle online, offline, mobiele en virtuele kanalen. Zo wordt er een compleet overzicht van de winkelpatronen van consumenten gecreëerd bedoeld om de e-commerce-oplossingen die beschikbaar zijn voor verkopers te optimaliseren.
‘Dit is een spannend moment voor Boatsters’, aldus Nick Gelevert, CEO van Boatsters, ‘en een baanbrekend moment voor e-commerce. Het VR-kanaal was het ontbrekende stukje van ons aanbod. We bieden niet alleen producten, maar levensechte ervaringen. En met VR kunnen onze kopers die ervaring testen op een manier die geen ander kanaal kan bieden. Met de applicatie van Acapture kunnen we zien hoe lang de consument door de verschillende producten en segmenten van onze catalogus bladert, wat nieuw inzicht geeft in hun winkelreis en ons in staat stelt ons proces aan te passen, wat uiteindelijk tot hogere conversies leidt.'
'Sinds we Acapture hebben gelanceerd', zegt Rudolf Booker, CEO van Acapture, 'hebben we ons toegelegd op een volledige omnichannel betalingsoplossing, die bedoeld is om de omzet van verkopers te maximaliseren. Met deze applicatie tillen we omnichannel naar het volgende niveau, waardoor een meeslepende winkelervaring voor kopers mogelijk wordt, terwijl we verkopers op maat gemaakte e-commerce-oplossingen bieden die voor hun klantbehoeften zijn geoptimaliseerd.’
Met een geschatte 171 miljoen actieve VR-gebruikers in 2018, is VR voor de huidige handel zeer relevant, aangezien verkoop steeds vaker door de ervaring wordt bepaald. Bijna 50 procent van de wereldwijde klanten ziet VR als de volgende stap in de ultieme winkelervaring, waaruit blijkt dat consumenten, met name generatie Y en generatie Z, klaar is voor virtuele handel. Nu consumenten klaar zijn voor dit nieuwe winkelkanaal en het zelfs vereisen, erkennen verkopers de trend en integreren ze VR-technologie in hun aanbod.
Een diepgaande analyse van virtuele handel en Acapture's virtual reality webshop pilot is te vinden in Acapture's nieuwste whitepaper, Virtual Commerce. De whitepaper is hier beschikbaar.