ABN AMRO richt bank op voor jonge mensen

ABN AMRO komt met een nieuwe digitale bank gericht op jongeren, genaamd BUUT. Die nieuwe speler heeft ABN AMRO in twaalf maanden opgebouwd met het team van betaalverzoekenapp Tikkie.
Hiermee gaat ABN AMRO meer concurrentie aan met andere onlinebanken, zoals Bunq en Revolut. BUUT is na de zomer beschikbaar in de appstores.
Volgens commercieel directeur Annerie Vreugdenhil biedt BUUT straks alles wat mensen van een bank kunnen verwachten, “maar dan een Tikkie anders”. In een verklaring spreekt ze van een “frisse look & feel, tone of voice en gebruikerservaring die iedereen kent van Tikkie”.
ABN AMRO stelt dat jongeren grip op hun geldzaken kunnen verliezen omdat ze denken dat ze meer of minder kunnen uitgeven dan daadwerkelijk het geval is. De manier waarop BUUT is vormgegeven zou helpen dat te voorkomen. De app, die na de zomer beschikbaar komt, is gebouwd op het Tikkie-platform en wordt ondersteund door de systemen van ABN AMRO zelf. (ANP)
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?

Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager