ABN AMRO herziet merkenstrategie na overname NIBC
ABN AMRO heeft bekendgemaakt de Haangse bank NIBC over te nemen voor een geschatte prijs van circa 960 miljoen euro. Als gevolg daarvan herziet de bank de merkenstrategie op de hypotheekmarkt. De bank verkleint het aantal hypotheeklabels van drie naar twee.
De merken ABN AMRO en Florius blijven, en het Moneyou-merk zal worden beëindigd. Met deze aanpak creëert ABN AMRO ook ruimte om het NIBC-hypotheekmerk eventueel aan haar product- en merkenportefeuille toe te voegen.
Daarnaast is ABN AMRO van plan om ABN AMRO Hypotheken Groep juridisch te fuseren met ABN AMRO om de operationele efficiëntie verder te verbeteren. De overname van NIBC levert ook schaalvergroting op voor ons op de Nederlandse, Duitse en Belgische spaarmarkten. ABN AMRO onderzoekt de mogelijkheden voor synergiën door een combinatie met het beleggingsplatform BUX, dat in 2023 werd overgenomen.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager