ABN AMRO herziet merkenstrategie na overname NIBC

Moneyou verdwijnt, wellicht ruimte voor NIBC-hypotheekmerk.

ABN AMRO heeft bekendgemaakt de Haangse bank NIBC over te nemen voor een geschatte prijs van circa 960 miljoen euro. Als gevolg daarvan herziet de bank de merkenstrategie op de hypotheekmarkt. De bank verkleint het aantal hypotheeklabels van drie naar twee.

De merken ABN AMRO en Florius blijven, en het Moneyou-merk zal worden beëindigd. Met deze aanpak creëert ABN AMRO ook ruimte om het NIBC-hypotheekmerk eventueel aan haar product- en merkenportefeuille toe te voegen.

Daarnaast is ABN AMRO van plan om ABN AMRO Hypotheken Groep juridisch te fuseren met ABN AMRO om de operationele efficiëntie verder te verbeteren. De overname van NIBC levert ook schaalvergroting op voor ons op de Nederlandse, Duitse en Belgische spaarmarkten. ABN AMRO onderzoekt de mogelijkheden voor synergiën door een combinatie met het beleggingsplatform BUX, dat in 2023 werd overgenomen.

Gerelateerde artikelen