Payvision: in eerste jaar 50 procent groei

Payvision viert de 1-jarige samenwerking met ING met ruim 50 procent groei,een gloednieuwe visuele identiteit en een uniek merkgeluid.

Fintech-speler Payvision, wereldwijde actief op het gebied van betalingen, viert zijn éénjarige partnerschap met ING, had in 2018 een uitstekend jaar. Dat kwam onder meer door het strategische partnerschap met ING, een volledig rebrandingproces en een toename van het transactievolume met meer dan 50 procent.

Het partnerschap tussen Payvision en ING is zeer succesvol gebleken. Het combineert betalingsverkeer en bancaire expertise met innovatieve handelsoplossingen. Payvision integreert zijn gelieerde onderneming Acapture onder zijn nieuwe merk en wordt de go-to fintech-partner om verkopers over de hele wereld een uitgebreid betalingspakket te bieden.
Met zijn mensgerichte visuele en geluidsidentiteit laat Payvision zien dat ze een betrouwbare fintech-partner zijn waar bedrijven voor veilige en eenvoudige betalingen op kunnen rekenen.

Exclusieve mix

In het eerste jaar bracht het partnerschap tussen ING en Payvision een exclusieve mix van betalings- en bancaire producten naar de markt, waardoor de twee zichzelf positioneerden als een krachtige combinatie in de financiële dienstverlening.. De bedrijven bedienen verkopers over de hele wereld met een data-gestuurd, omnichannel betalingsplatform.

Daarnaast zorgt de samenwerking ervoor dat de mogelijkheden van de Internet of Things, zoals FINN, in een breder fintech-ecosysteem worden geïntegreerd. Dit stelt Payvision in staat om tegemoet te komen aan elke betaalmethode waar een (web)winkel om kan vragen; van traditionele betaalkaarten tot Apple Pay, dat binnenkort door ING in Nederland wordt geïntroduceerd, evenals de toekomstige mogelijkheden voor onzichtbare betalingen. Vorig jaar lag de strategische focus op het bedienen van middelgrote (web)winkels in België en Nederland en grote bedrijven met een wereldwijd bereik. In 2019 zijn er plannen om dit uit te breiden naar alle MKB-klanten van ING.

Wennen aan bedrijfsstijl

“Tijdens het eerste jaar van het partnerschap hebben we de tijd genomen om te wennen aan elkaars bedrijfsstijlen. Bij ING hebben we geprofiteerd van de creatieve, rechttoe rechtaan ondernemersgeest van Payvision. En bij Payvision hebben ze geprofiteerd van de omvang en financiële kennis van ING”, aldus Mark Buitenhek, Global Head Transactiediensten bij ING Groep. “De rebranding van Payvision is een logische stap als we kijken naar de groeiambities. Tot groot genoegen van ING komt de fintech-mentaliteit tot uiting door de sterke identiteit van het bedrijf.” 

Door de snelle groei van Payvision, en het gelieerde Acapture, en de strategische samenwerking met ING kwam de noodzaak naar voren om de merkpositie van Payvision in de betalingssector te herdefiniëren. Als onderdeel van de rebranding werd het Acapture-platform geïntegreerd onder het nieuwe merk Payvision, waardoor de betaaloplossingen van Acapture worden verenigd met Payvisions acquiring netwerk. Payvision is een data-gestuurde omnichannel betalingsprocessor die veilige en eenvoudige betalingsoplossingen biedt aan verkopers over de hele wereld.

Creativiteit en energie

Het nieuwe Payvision weerspiegelt de creativiteit en energie van het team dat de groei van het bedrijf aanstuurt. De mensgerichte aanpak en bruisende, eenvoudige identiteit zijn verfrissend voor klanten in een branche die wordt gekenmerkt door complexe oplossingen. Door de aard van de intieme, menselijke interacties brengt Payvision een uniek tempo met zich mee, wat de nieuwe merkessentie van het bedrijf onderstreept: ‘The beat of payments’. 

“De nieuwe merkidentiteit van Payvision was een strategisch project dat erop gericht was het bedrijf opnieuw uit te vinden toen het aan een nieuw hoofdstuk begon. We zijn dan ook enorm trots op het behalen van deze mijlpaal”, zegt Rudolf Booker, CEO van Payvision. “Er is geen betere manier om de éénjarige samenwerking met ING te vieren dan door ons DNA te definiëren. Het is dé manier om de levendige persoonlijkheid en creativiteit van de mensen achter het bedrijf te weerspiegelen. Payvision is klaar voor de toekomst en voldoet aan zijn kernwaarden: passie en nieuwsgierigheid.”

Oorspronkelijke persoonlijkheid

Voor zijn visuele identiteit werkte Payvision samen met Saffron, een bekroond merkadviesbureau dat de merkidentiteit van het bedrijf heeft helpen ontdekken en de oorspronkelijke persoonlijkheid van het bedrijf heeft laten zien. Bovendien heeft Payvision voor zijn geluidsidentiteit samengewerkt met MassiveMusic, een van 's werelds meest vooraanstaande creatieve muziekbureaus. Zij hebben ‘the beat of payments’ tot leven gebracht. Nu de visuele en geluidsidentiteit is gedefinieerd, wordt Payvision de eerste speler in de betalingssector die een volledige merkstrategie bekendmaakt. 

Meer informatie over de nieuwe merkidentiteit en het verhaal achter het rebrandingproject leest u hier