Nationaal mediaplatform tegen buitenlands aanbod

Op initiatief van Minister Slob werken Nederlandse media aan een nationaal platform.

De grootste Nederlandse mediapartijen werken aan een nationaal kijk- en luisterplatform. Het zijn onder meer NPO, RTL, Talpa en De Persgroep. Met het platform willen de bedrijven de strijd aangaan met giganten als Netflix en YouTube. Minister Arie Slob (Media) was de initiatiefnemer van de gesprekken. Hij zal de Kamer volgende week informeren.

Nederlandse media hebben mede door het succes van partijen als Netflix en Facebook te maken met dalende oplages, kijkcijfers en advertentieomzetten, wat de aanleiding was voor het overleg.

De gesprekken hebben geleid tot een principeafspraak waarmee de mediabedrijven zich committeren aan een gezamenlijk platform voor video en audio. Het akkoord moet nog verder worden uitgewerkt. Zo is nog onduidelijk of het platform gratis wordt met advertenties of dat mensen er een abonnement op moeten nemen.

.ad-style * { font-size: 18px; line-height: 30px; color: #555; }

Groei van financieel vakman naar strategisch partner

Wil jij als financieel vakman doorgroeien naar strategisch partner? Volg de vijfdaagse Masterclass De Nieuwe CFO; Strategisch Financieel Management. Ontvang inzicht in strategisch financieel management en ontdek wat er op de agenda staat van de nieuwe CFO.

Bekijk het programma en data


(bron: ANP)

 

Gerelateerde artikelen