Martin Scheepbouwer gaat aan de slag als CFO bij het Nederlandse bedrijf Close.

De voormalig bestuurder van Prosus gaat het bedrijf helpen klaar te stomen voor de volgende groeifase. De Close-app faciliteert communicatie tussen evenementen en bezoekers. Close wil uitgroeien tot een online marktplaats voor de live event industrie waarop diensten en producten van meerdere partijen worden aangeboden. Hiervoor mikt het bedrijf op een investering van minimaal 10 miljoen euro in 2022.

Scheepbouwer was sinds 2012 CEO van de OLX Group, de online handelsplaatsen werkmaatschappij van Prosus. Dit bedrijf is niet actief in Nederland maar bezit leidende platformen in meer dan 20 landen waaronder Rusland, Polen, India en Brazilië. Daarvoor bekleedde hij verschillende senior functies binnen Schibsted en eBay, na eerst 7 jaar bij McKinsey gewerkt te hebben.

In zijn nieuwe functie als CFO gaat hij Close helpen om het bedrijf in te richten voor de volgende groeifase, waarvoor Close extra kapitaal wil ophalen.