Waarom wordt het zo weinig gedaan, om bewust de klanten van uw klanten te kennen? Immers, mocht het slecht gaan met deze klanten heeft het uiteraard een sneeuwbal effect naar uw klanten en dus ook een negatief effect opu als ondernemer. Kunnen we als ondernemers bewust een tijdstip inbouwen om dit ook inzichtelijk te krijgen bij de werkzaamheden van het creditmanagement?

Veel mkb ondernemers begrijpen nog nauwelijks iets van het woord creditmanagement. Dit woord is wel ingeburgerd in de grotere bedrijven. Toch is het voor deze mkb bedrijven (tot 250 FTE) erg belangrijk om goed creditmanagement beleid op te zetten.

Het belang van het kennen van de klanten van uw klanten kan dan juist extra belangrijk zijn. Maar ook voor multinationals, waar grote bedragen in omgaan, is het goed om zulke vragen te stellen. Een extra check, is dan geen overbodige luxe.

En verder....aangezien het einde van het jaar nadert, is het goed uw goed betalende klanten eens extra in het zonnetje te zetten. Dit werpt altijd vruchten af.