Klanten in verzet tegen annuleringen, informatievoorziening en klachtafhandeling.

Onlineopleider NCOI Groep gaat consumenten beter inlichten over zaken als annuleringsvoorwaarden, informatievoorziening en klachtafhandeling.

Die belofte deed het bedrijf achter onderwijsinstellingen als NCOI Opleidingen, LOI en NTI nadat daarover klachten waren binnengekomen bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM). De toezichthouder sprak NCOI aan, die op dat moment zelf al bezig was met verbetertrajecten.

De opleider heeft zijn werkwijze op verschillende manieren aangepast. Zo wordt nu het wettelijk recht gerespecteerd om de overeenkomst kosteloos te ontbinden binnen veertien dagen na ontvangst van de bevestiging van inschrijving.

Per 1 september dit jaar gelden voor alle onderdelen ook de gunstigere annuleringsvoorwaarden van de branche. Ook de doorlooptijden van de afwikkeling van klachten is verkort en de bereikbaarheid verbeterd.

NCOI benadrukt in een reactie dat het al geruime tijd voor de contacten met de ACM veranderingen had ingezet. Uit eigen klanttevredenheidsonderzoeken was namelijk ook al naar voren gekomen dat sommige zaken aangepast moesten worden.

De ACM blijft NCOI de komende tijd volgen om te kijken of de verbeteringen ook het gewenste resultaat opleveren. Daarvoor worden rapportages opgevraagd en worden klachten onderzocht.

(ANP)