Gratis werkboek voor ontwikkelen van een circulair businessmodel

Organisaties kunnen aan de hand van het stappenplan in het werkboek concreet aan de slag om een eigen circulair businessmodel te creëren.

Circulaire economie betekent dat je echt gaat denken in gesloten kringlopen, in een compleet andere manier van ontwerp en waardecreatie op basis van collectieve organisatiemodellen. Je moet die kringloop sluiten en dan kom je automatisch ook bij nieuwe verdienmodellen terecht.

“Want circulariteit doet ertoe”, zegt Prof. dr. Jan Jonker, hoogleraar duurzaam ondernemen aan de Radboud Universiteit Nijmegen en initiatiefnemer van het werkboek. “Na de eerste groeifase wordt het tijd dat de circulaire economie volwassen wordt en schaal gaat krijgen. Er zijn al heel veel bedrijven bezig met het vormgeven van een circulair businessmodel, maar in de praktijk blijkt het enorm lastig te zijn. Hoe kunnen die bedrijven circulariteit nu écht opnemen in hun strategie en bedrijfsvoering? Daarvoor hebben wij dit werkboek geschreven. ”

Het e/boek is hier gratis te bestellen. 

Lees ook: Prof. dr. Jan Jonker: 3 stappen richting een duurzaam businessmodel