Fintech Wayflyer breidt uit naar Nederland

Wayflyer, het op omzet gebaseerde financierings- en groeiplatform voor eCommerce bedrijven, kondigt vandaag de uitbreiding naar de Nederlandse en Spaanse markt aan.

De aankondiging markeert een nieuwe mijlpaal in het uitbreidingsplan van het bedrijf, nadat eerder dit jaar $76 miljoen werd opgehaald tijdens een serie A-ronde.

Als onderdeel van de huidige expansie wil Wayflyer in beide markten $100 mln. inzetten om Nederlandse en Spaanse eCommerce oprichters te helpen hun omzet te laten groeien.

Om de Nederlandse markt verder te laten groeien heeft Wayflyer Matthijs Onland aangenomen als Country Manager. Matthijs zal direct rapporteren aan Wayflyer CEO Aidan Corbett. “Potentiële klanten zijn regelmatig verbaasd dat wij binnen 48 uur geld op hun rekening kunnen overmaken. Ze zijn gewend aan langzame, vaak frustrerende processen bij traditionele banken. Wij snappen hoe eCommerce bedrijven werken en het belang van snelheid en flexibiliteit. Het is heel gaaf om te zien hoe een bedrijf haar groeipotentieel benut dankzij onze financiering en marketing inzichten”, aldus Matthijs Onland.

De toekomst van eCommerce
De eCommerce sector toont wereldwijd geen tekenen van vertraging, wat ook het van oorsprong Ierse Wayflyer niet is ontgaan. Het bedrijf startte in september 2019 in Dublin en breidde sindsdien in rap tempo uit met kantoren in het V.K., Australië en Amerika. Wayflyer heeft plannen om de komende maanden binnen Europa de activiteiten verder uit te breiden.

Aidan Corbett, CEO en Co-Founder van Wayflyer: “De verwachting is dat de eCommerce omzet in Europa tussen 2020 en 2025 met $298 miljard zal stijgen. Uitbreiden naar snelgroeiende markten – waaronder Nederland en Spanje – is dan ook een belangrijke volgende stap in onze groeistrategie. We zijn blij om in deze positie te verkeren en de diensten die we kunnen leveren aan zowel nieuwe als bestaande klanten te verbreden en te verdiepen.”

Als één van Europa’s snelst groeiende Fintechs biedt Wayflyer een reeks financierings- en marktanalysetools aan, ontworpen om eCommerce bedrijven te voorzien van het werkkapitaal en de marktinzichten die ze nodig hebben om hun prestaties te verbeteren en groeipotentieel te benutten. De startup verhoogde tussen Q1 2021 en Q2 2021 de in totaal ondertekende deals van $52,8 miljoen naar $175,6 miljoen, gedreven door de serie A-ronde en partnerships met eBay, Adobe en Sezzle. Momenteel telt Wayflyer enkele van ’s werelds meest veelbelovende eCommerce merken als klanten, waaronder innovatief en sustainable kinderkleding merk Gray Label.