Elly Ploumen, hoofd Management en Development: ‘Geschiedenis schrijven bij KPN’

De transformatie van een telecom- naar een multimediabedrijf biedt nieuwe financials bij KPN veel kansen. Niet alleen voor de enkeling. Elly Ploumen hoofd

Wat voor soort mensen zoeken jullie?
‘Wij zijn uiteraard op zoek naar professionals, die aan de frontlinie willen staan. Als bedrijf zijn wij heel erg in beweging. Voor ons zijn het spannende tijden, wij zoeken daarom geen mensen met een negen-tot-vijf-mentaliteit, maar financials die willen werken in een hectische omgeving. Daartegenover staat dat werken in een dergelijke omgeving extreem belonend is.’


Wat zijn de issues waar de financials voor komen te staan?
‘Wij staan aan de vooravond van de grootste transformatie van het bedrijf. Wij zijn het eerste telecombedrijf dat de overgang gaat maken naar een multimediabedrijf. De financial kan meedenken en meesturen in dit proces.’


Kun je zomaar bij de financieel directeur binnenlopen?
‘Ja, wij hebben een   open sfeer. De financials kunnen zeer goed kennismaken met de business. KPN heeft als kernwoorden: eenvoud, persoonlijk en vertrouwelijk. Onze open deur cultuur wordt weerspiegeld in al deze drie aspecten.’


Hoe zijn jullie arbeidsvoorwaarden?
‘Ons primaire pakket is natuurlijk geheel marktconform. Daarnaast bieden wij belangrijke doorgroeimogelijkheden aan. De opleidingsmogelijkheden voor financials zijn zowel vakinhoudelijk alsook gericht op de volgende stap in zijn of haar loopbaan. KPN heeft daarnaast de Finance Academy. Dit is een doorlopend programma met lezingen en trainingen dat jaarlijks wordt vernieuwd. Het programma speelt altijd in op de actuele ontwikkeling en de financials kunnen zelf kiezen wat hen interesseert.’


Hoe ziet de organisatie eruit?
‘Onze organisatie is in verandering. Wij zijn druk bezig ons aan te passen aan de nieuwe strategie. De organisatie is straks onder te verdelen in 4 onderdelen: Zakelijke Markt, Consumentenmarkt, Wholesale & Operations en IT. Deze worden ondersteund door het Corporate Center.’


Wat voor uitdagingen biedt u de kandidaten?
‘Als bedrijf zijn wij bezig om geschiedenis te schrijven met onze overgang naar   multimediabedrijf. Dit biedt ook voor de financial zeer veel uitdaging’


Hoe krijgt u de specialisten te pakken?
We zetten   ten eerste KPN in als werkgever,  een sterk en bekend merk. Verder komen er veel nieuwe werknemers binnen via onze netwerken en selectiebureaus en onze eigen website www.kpn.com/carriere. Onze eigen werknemers krijgen ook een bonus als ze een goede kandidaat weten’


De kern
Aantal vrijstaande vacatures: 35
Aantal werknemers geplaatst per jaar: 30 tot 40 nieuwe werknemers
Budget opleiding en training per medewerkers: 20 miljoen euro voor alle medewerkers van KPN per jaar.
Missie bedrijf: Moderne hoogwaardige diensten aan klanten leveren om hun doelen te verwezenlijken of dat nu zakelijk of privé is. En hierin steeds beter te voorzien.
Contactgegevens recruiter: Aleid Hovinga, tel. 070-3436438 of email, aleid.hovinga-vanforeest@kpn.com
Kernwaarden: Eenvoud, persoonlijk en vertrouwelijk


 

Gerelateerde artikelen