Een kwart MKB nog niet online

Nederlandse MKB aan de Europese top wat betreft digitalisering, toch heeft een kwart nog niet eens een website.

Nederland doet het goed qua digitalisering in vergelijking met Frankrijk, Duitsland, Spanje en België: 75 procent van de Nederlandse MKB-ers heeft een eigen website en staat open voor verbeteringen. Zo vormt contentcreatie voor 28 procent van alle de topprioriteit. Dat is de conclusie van een onderzoek onder 500 MKB-bedrijven door Sortlist.

Toch overweegt slechts 17 procent van de bedrijven om hun website te verbeteren op het gebied van SEO. Verder blijkt ook dat maar liefst één op de vier Nederlandse MKB-ers nog steeds géén website te hebben. Maar zelfs daarmee staat Nederland – met Duitsland – aan de Europese top: in België heeft zelfs 43 procent van het MKB nog niet eens een website.

In 2020 was creëren van kwalitatieve content de hoogste prioriteit voor bijna een op de drie MKB-bedrijven. De reden hiervoor is dat MKB-bedrijven dankzij content het vertrouwen van hun klanten kunnen vergroten, de conversie van hun website kunnen verhogen en nieuwe bedrijfsmodellen kunnen ontdekken.

(bron: ANP; foto: Museums Victoria, Unsplash)

Gerelateerde artikelen