Dutch FinTech Awards: John Staunton brengt fysieke en online winkel samen met CashOrCard

Steeds meer retailers verkopen hun producten ook online. Dat betekent bijna altijd dat ze met twee kassasystemen moeten werken; een voor de fysieke winkel, en een voor online. Dat kan makkelijker, dachten de oprichters van CashOrCard.

 
 
De startup ontwikkelde een online kassasysteem dat de fysieke winkel en online webshop integreert. Het systeem kan als app gedownload worden door iedere retailer die een fysieke winkel beheert naast een webshop. De app zorgt vervolgens voor een naadloze verbinding tussen de fysieke winkel en de webshop door middel van een koppeling met e-commerceplatformen als Magento en SEOshop. Mede-oprichter en CEO John Staunton: “Bij CashOrCard draait het om gebruikersgemak en eenvoud.”
Welk probleem lost jullie concept op?
“Het beheren van een fysieke winkel naast een webshop is erg complex en tijdrovend. Veel taken, zoals administratie, inventaris, rapportage en voorraadbeheer moeten hierdoor namelijk dubbel worden uitgevoerd. Wij bieden een oplossing waarmee multi-channel retailers deze omslachtigheid kunnen mijden. We merken namelijk dat winkeliers het liefst al hun diensten geïntegreerd willen hebben. Met de applicatie van CashOrCard wordt het onder meer mogelijk om voor beide verkoopkanalen producten te beheren, verkoopresultaten uit te draaien en periodieke rapportages in te zien.”
Hoe maken jullie dit idee tot een succes?
“Het concept van CashOrCard is opgezet door de oprichters – waar ik er een van ben – van Buzzoek, een dienst waarmee winkeliers klantprogramma’s kunnen beheren. Het lijkt een markt met hevige concurrentie, maar toch valt dit in werkelijkheid mee. Juist omdat wij de activiteiten van een multi-channel met ons kassasysteem integreren, onderscheiden wij ons van de concurrentie. Ook richten wij ons met ons online kassasysteem meer op de kleinere bedrijven die behoefte hebben aan een klein, simpel systeem dat overal mee naar toe te nemen is. CashOrCard is op dit moment in gebruik door 112 retailers. We krijgen vooral te horen dat het systeem zo makkelijk werkt en erg toegankelijk is.” 
Hoe verdienen jullie geld met CashOrCard?
“Onze klanten sluiten een abonnement af voor de producten waar ze gebruik van willen maken, en betalen daar een maandelijkse fee voor. Wij bieden onze eigen software aan en voor de software van andere partijen sluiten we speciale deals.” 
__________________________________________________________________________
De Dutch FinTech Awards 2015 is hét platform voor toonaangevende FinTech-bedrijven. Duizenden banen in de bankwereld verdwijnen binnen enkele jaren door talloze ‘FinTech- startups’. Innovatieve bedrijven staan te popelen om talloze gefrustreerde klanten van financiële instellingen van dienst te zijn. Wereldwijd wordt er meer en meer geïnvesteerd in techbedrijven die de gevestigde orde graag omver willen werpen. Neem deel. Word lid van de FinTech Community, bezoek de FinTech Events, meld u aan voor de Dutch Fintech Awards 2015
__________________________________________________________________________  
 
Waarom gaan jullie winnen?
“Ook al zijn er een aantal hele goede andere kandidaten waar ik van onder de indruk ben, denk ik dat wij een goede kans maken omdat ons concept toegankelijk is voor een zeer grote groep retailers. Het mkb is onze doelgroep, dus we kunnen nog enorm groeien. Ons online kassasysteem is simpel en kan overal waar je toegang tot internet hebt, gebruikt worden. Een kassasysteem dat zo eenvoudig in gebruik is en online en fysieke winkels met elkaar integreert, is uniek op de markt.”
 
 

Gerelateerde artikelen