Cedeo, de kwaliteitsauditor voor opleiders, heeft het klanttevredenheidsonderzoek naar opleidingsinstituut Alex van Groningen afgerond met een zeer positieve uitkomst.

Cedeo is de onafhankelijke certificerende instantie voor organisaties actief op het gebied van de human resources improvement. Cedeo verleent het keurmerk ‘Cedeo-erkend’. Cedeo doet dit op basis van klanttevredenheid, kwaliteit, continuïteit en bedrijfsgerichtheid. 

Alex van Groningen is en blijft Cedeo gecertificeerd. Om het opleidingskeurmerk te behouden voert Cedeo iedere twee jaar een onafhankelijk deelnemersonderzoek uit. Tijdens dit onderzoek dient meer dan 80 procent van de ondervraagde deelnemers de opleidingspresentaties van Alex van Groningen te waarderen met een 8,0 of hoger. Uit dit Cedeo onderzoeksrapport voor open opleidingen blijkt dat maar liefst 99,4 procent van de deelnemers van Alex van Groningen deze met een 8,0 of hoger waardeert. Voor maatwerk opleidingen is dit zelfs 100 procent.

De hoofddoelstelling van Alex van Groningen is om deelnemers aan trainingen in relatief korte tijd een waardevolle training te geven met een langdurig resultaat. Essentiële kenmerken van de dienstverlening van Alex van Groningen zijn klantgerichtheid, een hoog praktijkgehalte, inhoudelijke kwaliteit en aansluiten op nieuwe en actuele ontwikkelingen.

Op alle onderdelen, zoals inhoud, trainingsmateriaal, accommodatie, voor- en natraject en prijs-kwaliteitverhouding, zijn de deelnemers zeer tevreden. “In de training worden korte delen theorie gecombineerd met casussen uit de praktijk”, zegt een geïnterviewde cursist. “Deze training leiderschap ging net een slag dieper dan andere trainingen. Vooral omdat we begonnen om onszelf te begrijpen, voor we probeerden te begrijpen hoe anderen in de wedstrijd zitten. We hebben met allerlei situaties geoefend en dat maakt het erg gevarieerd.” En een andere cursist: “Het is een combinatie van theorie met veel oefenen. Zelfreflectie is daarbij ook heel belangrijk. Door de wisselende samenstelling in de oefengroepen leer je iedereen goed kennen en zo ontstaat er een prettige sfeer. Door het vertrouwen dat zo ontstaat, kun je nog dieper gaan.”

Alle referenten zijn tevreden tot zeer tevreden over de trainers die door het instituut worden geselecteerd. Eén van hen zegt hierover: “Ze hebben een sterk netwerk van trainers.” Enkele positieve punten van de trainers die door de respondenten worden genoemd: “Het zijn altijd specialisten in hun vakgebied”, “De trainers zijn enthousiasmerend en weten iedereen in de groep scherp te houden met grappige voorbeelden. Dat herinneren we ons nog steeds”, “De trainer heeft veel ervaring en is communicatief sterk. Hij weet zich goed uit te drukken en kan een goede verbinding leggen tussen theorie en praktijk”, “De trainer is inhoudelijk sterk en heeft een brede achtergrond. Hij heeft wetenschappelijke theoretische kennis en heeft ervaring uit de praktijk. Hij brengt zijn kennis over op een dynamische en betrokken manier”.

Ook over de incompany trainingen die Alex van Groningen organiseert zijn de inkopers eveneens erg tevreden. Enkele sterke punten die door de respondenten worden benadrukt: “Het maatwerk en het persoonlijke contact vind ik prettig. Als ik iets nodig heb krijg ik altijd snel een reactie. Ik geef aan wat ik zoek tegen welk budget en zij presenteren wat haalbaar is”, “Het is heel prettig dat er korte lijnen zijn. Daardoor kunnen we snel schakelen”, “Het is allemaal erg goed bevallen, zowel de training als de planning en setting. Ze hebben mij gevraagd wat we willen zien in de training en hebben de training daar op gebouwd. Er waren veel positieve reacties op de training”, “Ze kwamen snel met een beknopt voorstel dat goed paste op wat ik wilde met de organisatie. Na wat mails op en neer zijn we snel tot een overeenkomst gekomen” en “Mijn contactpersoon is bij ons op kantoor geweest om te bespreken wat we met de training wilden. Onze deelnemers hebben er echt wat uitgehaald. Met name, omdat ze rekening hebben gehouden met de behoefte van deze doelgroep”. 

Alle referenten zouden het afgenomen traject desgevraagd aanraden bij een collega en allen overwegen zij opnieuw een traject van het instituut af te nemen.

Conclusie
Alex van Groningen wil met zijn uitgebreide en steeds vernieuwende cursusaanbod en met alle andere producten die worden geboden, optimaal aansluiten bij de doelgroep van ambitieuze en dynamische (financieel) managers die in betrekkelijk korte tijd veel en doelgericht willen leren. Bij incompany-cursussen wordt er vooraf uitgebreid overleg gevoerd met zowel de opdrachtgever als met de docent om de cursus zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de wensen van de afnemer. En ook tijdens het traject wordt er door de docent(en) goed op gelet of de cursus nog goed aansluit op de doelstellingen en waar nodig vinden er tussentijdse aanpassingen plaats. 

De essentie van de trainingen van Alex van Groningen, dit geldt zowel voor de incompany- als voor de open trainingen, is dat de deelnemers zo veel mogelijk van het geleerde moeten kunnen toepassen in zijn of haar eigen werksituatie. Door zich bewust te richten op de opgerichte communities en hiervoor eigen trainingen en producten te ontwikkelen, blijft Alex van Groningen de markt optimaal bedienen.

Lees ook: Blended learning heeft de toekomst

__________________________________________________________________________
Vergroot uw kennis met opleidingen van topniveau
Wilt u op de hoogte blijven van ontwikkelingen in uw vakgebied? Vindt u het cruciaal dat uw kennis en vaardigheden op peil zijn? Vergroot nu uw kennis met opleidingen van topniveau. Volg een van de opleidingen van Alex van Groningen. Opleidingen voor accountants en financials die hun kennis en vaardigheden willen en moeten vergroten. Bekijk het gehele cursusoverzicht.
__________________________________________________________________________