Ook webwinkels moeten minimale klantenservice hebben: VidaXL op vingers getikt.

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft webwinkel VidaXL aangesproken op de slechte bereikbaarheid van zijn klantenservice. Via haar loket ACM ConsuWijzer ontving de ACM hierover meldingen van consumenten. VidaXL heeft de ACM toegezegd de bereikbaarheid van hun klantenservice - via telefoon, e-mail en chat - te verbeteren.

De ACM zegt dat webwinkels moeten bereikbaar en aanspreekbaar zijn voor vragen en klachten van hun klanten. Zij moeten op hun website vermelden hoe consumenten in contact kunnen komen met het bedrijf als zij gebruik willen maken van hun rechten, bijvoorbeeld als zij de aankoop willen terugsturen of een klacht indienen. Webwinkels moeten consumenten de mogelijkheid bieden tot rechtstreekse en effectieve communicatie. Zij moeten minimaal via twee kanalen mogelijkheden bieden voor direct persoonlijk contact. Het gaat niet alleen om het bieden van de mogelijkheid om te bellen of te mailen. Consumenten moeten in de praktijk ook binnen een redelijke termijn antwoord krijgen of te woord worden gestaan.

Onmisbare E-learning voor ambitieuze financials

Wil je jouw kennis efficiënt op een hoger niveau brengen? Heb je behoefte aan praktijkgerichte cursussen maar ontbreekt het aan tijd? Volg dan onbeperkt online cursussen uit ons geaccrediteerd, actueel en praktijkgericht e-learning aanbod. In eigen tempo, waar en wanneer je wilt. Op je laptop, tablet of zelfs mobiele telefoon. 

Volg de gratis demo

(bron: ACM)