Vodafone neemt The Network Factory over
Met deze overname kan Vodafone haar dienstverlening naar zakelijke klanten significant uitbreiden en haar marktpositie verder versterken. De overname is een logisch vervolg op eerdere strategische stappen die Vodafone Nederland heeft gezet, onderstreept haar sterke positie in de zakelijke markt en past volledig in de Mobile Plus strategie van het bedrijf.
Vodafone Nederland heeft in januari dit jaar een aparte bedrijfsunit voor zakelijke klanten en een voor consumenten opgericht. De focus op klantbehoeften en relevante diensten is hiermee aanzienlijk toegenomen. In de zakelijke markt heeft Vodafone Nederland dit jaar een aantal belangrijke stappen gezet.
De introductie van Vodafone Wireless Office waarbij de mobiele telefoon steeds meer functionaliteiten krijgt van de vaste telefoon, de continue uitbreiding van het PDA en mobiele e-mail portfolio, de stroomlijning van datatarieven in het buitenland, de introductie van UMTS-breedband (HSDPA), de investeringen ad EUR 240 miljoen die dit jaar in netwerkkwaliteit en -dekking worden gestopt, zijn voorbeelden die Vodafone’s leidende positie in de zakelijke markt onderstrepen.
Overname TNF biedt Vodafone klanten mobiel en vast
De strategische overname van TNF is voor Vodafone Nederland de volgende stap in het vervullen van de totale communicatiebehoeften van klanten, de zogenaamde Mobile Plus strategie van Vodafone. In de Vodafone Mobile Plus strategie staat mobiele communicatie centraal, met toevoeging van vaste spraak- en datacommunicatie waar nodig. Daarmee speelt Vodafone in op de groeiende behoefte bij klanten om de totale communicatiebehoefte door
één strategische partner te laten beheren.
Door de overname van TNF kan Vodafone op basis van breedbandtechnologie nu ook volledig beheerde IP netwerk-oplossingen aanbieden aan zakelijke klanten. Het bouwen en beheren van bedrijfsnetwerken, aangevuld met veilige internet-toegang en koppelingen voor thuiswerkers en mobiele werkers is de core business van TNF. TNF zal als zelfstandige business unit opereren binnen Vodafone Libertel N.V. en zal haar eigen merknaam in de markt blijven voeren.
Jeroen Hoencamp, directeur Zakelijke Markt Vodafone Nederland: ‘TNF is een van de snelst groeiende specialisten in ‘managed services’ met betrekking tot bedrijfsnetwerken, met een uitstekende reputatie in de markt. We zijn dan ook blij dat we de expertise en diensten van TNF kunnen integreren in ons bestaande dienstenpakket. Hiermee onderstrepen we onze leidende positie en kunnen we onze klanten een totaalpakket aanbieden als strategische partner in zowel mobiele als vaste communicatie.’
Jack Smits, directeur van The Network Factory B.V.: ‘De markt vraagt niet alleen om integratie van spraak en data, maar ook integratie van mobiele en vaste communicatie. TNF is nu primair actief op het gebied van datacommunicatie. Wij wilden graag samenwerken met een partner die niet alleen spraak biedt, maar meteen de stap naar integratie van spraak en data, voor zowel vast als mobiel met ons kan maken. De combinatie met Vodafone biedt TNF een unieke positie in de markt, waarbij Vodafone complementair is aan ons eigen werkgebied.’