Uitstekend jaar voor AKO
AKO boekt een omzetgroei van maar liefst 8,1% ten opzichte van het voorgaande jaar. Ook op Schiphol is de omzet met ruim 7,6% gestegen ondanks de economische recessie, de ziekte Sars, de oorlog in Irak en de lage dollar koers.
Door de uitbreiding van het bestaande assortiment, waarmee AKO nog sterker is gaan inspelen op het koopfacet gemak, is AKO instaat geweest zijn omzet verder te verhogen. Het hiermee samenhangende resultaat is het hoogste resultaat ooit gerealiseerd door AKO.
Afgelopen jaar heeft zich gekenmerkt door een sterke uitbreiding van nieuwe winkels. Met de overname van 10 Bruna winkels, welke direct positief hebben bijgedragen aan het resultaat en de opening van een aantal nieuwe winkels heeft AKO een sterke positie op zowel A1 locaties, op NS-stations en Schiphol. Locaties met veel traffic. Deze uitbreiding past binnen de actieve groeistrategie van AKO, waarmee het totaal aantal AKO-vestigingen komt op 82 winkels. Het streven is binnen afzienbare tijd de 100ste winkel te openen.
AKO maakt deel uit van het Audax-concern. Audax is een veelzijdige organisatie die zich in de breedste zin van het woord bezighoudt met het uitgeven en verspreiden van media- en aanverwante producten. Vanuit het Audax-complex in Gilze worden dagelijks grote hoeveelheden tijdschriften, waaronder eigen titels zoals HP/de Tijd en AvantGarde, buitenlandse kranten, boeken en kantoorartikelen, ontvangen en verzonden.