Termeer neemt winkels Sissy-Boy over
De curatoren van Sissy-Boy hebben zaterdag overeenstemming bereikt met de Termeer Groep over een doorstart. Volgens de curatoren wil Termeer de winkels van Sissy-Boy in Nederland voortzetten en circa 80 procent van het winkelpersoneel een arbeidsovereenkomst aanbieden per 1 mei. Naar de vestigingen in België wordt nog gekeken.
Lees ook: Zo voorkom je een faillissement
Termeer Groep zegt in een verklaring de kern van het merk Sissy-Boy verder te willen versterken binnen het familiebedrijf. “Het doel is zoveel mogelijk banen en winkels te behouden.”
'Familiebedrijven zijn ruggengraat'
Familiebedrijf Termeer Groep opereert onder de merknaam Sacha al sinds 1909 in de modewereld met gelijknamige schoenwinkels. CEO Ward Termeer, lid van de vierde generatie, meent dat door de schoenenmerken Sacha en Manfield aan te vullen met het mode- en lifestylemerk Sissy-Boy het concern zijn positie in het Nederlandse retaillandschap verstevigt. “Want familiebedrijven zijn de ruggengraat van onze economie. Door Sissy-Boy op te nemen in onze familie, willen we de kracht en de potentie die in het merk zit opnieuw de juiste voedingsbodem bieden”, zegt Termeer.
Sissy-Boy zal volgens hem in de veranderende markt en de groei van online winkelen een belangrijke rol spelen. “Retail draait meer dan ooit om klantbeleving en de klant verrassen met je producten en service. Sissy-Boy is daar een duidelijk voorbeeld van. Een prachtig merk, met een duidelijk verhaal en vanaf vandaag weer een mooie toekomst”, aldus de topman.