Ruim 5 miljard iDEAL-betalingen in 17 jaar
Daarvoor was volgens Currence, de organisatie achter de betaaldienst, zo’n zeventien jaar nodig. Vooral de afgelopen twee jaar groeit de dienst snel. Voor de laatste miljard iDEAL-betalingen was minder dan een jaar nodig.
De snelle opmars is onder meer te danken aan de coronapandemie, waardoor shoppen via het internet een vlucht nam. Tijdens de lockdowns zijn veel bedrijven en consumenten die eerder niet of nauwelijks via iDEAL afrekenden, gebruik gaan maken van de dienst.
Bovendien neemt het digitale betalingsverkeer toe doordat het sturen van mobiele betaalverzoeken, zoals een Tikkie, steeds populairder wordt. Volgens Currence zijn mobiele betaalverzoeken tussen particulieren nu goed voor flink deel van alle iDEAL-betalingen.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager