Minder ondernemerszorgen door betaling in 1 uur

Vandaag introduceert PayFix een nieuwe factoring dienst om ZZP en MBK ondernemers de zorgen over hun debiteuren uit handen te nemen.

PayFix betaalt – mede dankzij slimme software – facturen binnen 1 uur.

De Nederlandse economie groeit. Uit de laatste Graydon Barometer Betaalgedrag (8 november ‘17) blijkt dan ook dat de gemiddelde betalingstermijn van bedrijven langzaam maar zeker daalt. Toch is die termijn in Nederland nog steeds langer dan 40 dagen en voor veel MKB en ZZP ondernemers is dat te lang. Die grote zorg van veel MKB en ZZP ondernemers wil PayFix wegnemen met een nieuwe vorm van factoring. Met persoonlijke service, verzekerde betaling en een slimme applicatie waarmee ondernemers binnen 1 uur hun geld op de rekening hebben.

MKB en ZZP ondernemers ontzorgen
In de ontwikkeling van PayFix hebben CEO Tony Campbell en zijn team opgeteld meer dan vijftig jaar ervaring met factoring voor ZZP en MKB ondernemers verwerkt. Met maar één doel: facturen zo simpel en snel mogelijk verwerken.

Tony Campbell: “Wij willen de grootste zorg van veel ondernemers wegnemen: facturen betaald krijgen. Factoring is eigenlijk de enige, logische keuze om over die cashflow geen zorgen te hebben. Dat is niet nieuw, het wordt alleen vaak veel te complex gemaakt. Onze klanten (en wij) wilden af van die ingewikkelde procedures. Die kennis en ervaring hebben we verwerkt in onze PayFix applicatie. Overigens zonder het persoonlijke contact met onze klanten te verliezen. Als enige in onze branche hebben we namelijk dagelijks meerdere accountmanagers onderweg die onze relaties bezoeken. We ontzorgen ondernemers tenslotte ook door de betaling te verzekeren, zelfs als een opdrachtgever failliet zou gaan.”

PayFix applicatie
Het hart van PayFix is een slimme applicatie waarmee ondernemers facturen kunnen uploaden en direct, geautomatiseerd kunnen laten uitbetalen. Campbell: “De software is ontwikkeld op basis van onze ervaring met MKB en ZZP ondernemers. Zij hebben meestal geen grote administratie-afdeling en zijn dus zeer afhankelijk van een goed en eenvoudig verloop van de debiteurenadministratie. Wij merken dat ook hun opdrachtgevers geholpen zijn bij een vlekkeloos, geautomatiseerd proces. Ondernemers willen nu eenmaal, zeker in deze kansrijke tijd, veel liever bezig zijn met het ondernemen zelf. En die vrijheid om te ondernemen willen wij creëren.”