Knab scoort hoog onder zakelijke klanten

Onder zakelijke klanten scoort online bank Knab een hoge Net Promotor Score (NPS) van 21 waar de grootbanken gemiddeld min 23 (-23) scoren.

Dat blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek van onderzoeksbureau MeMo2 dat ieder kwartaal in opdracht van Knab wordt uitgevoerd. 90% van de zakelijke klanten van Knab is (zeer) tevreden over de online bank. Knab introduceerde hun zakelijke rekening in mei 2014. Vooral bij freelancers is de bank erg in trek. Maandelijks verwelkomt Knab ruim duizend nieuwe zakelijke klanten.
Uit het onderzoek blijkt ook dat 83% van de gebruikers erg tevreden is over de betaalrekening met rente. 80% van de ondervraagden is blij met de volledigheid en overzichtelijkheid van de website. Ook wordt de servicedesk door veel klanten positief beoordeeld. Belangrijke redenen om zakelijk klant te worden bij Knab zijn de lage kosten, gemak & eenvoud, de service en de hoge rente. Het klantonderzoek laat ook zien wat nog beter kan. De site moeten we nóg duidelijker kunnen maken, de App nóg overzichtelijker inrichten en de boekhoudkoppeling gaan we in orde maken. De Knab klanten die geen zakelijke rekening hebben, zijn ook zeer tevreden. Dat blijkt uit de NPS score van 12. De klanttevredenheid onder particuliere klanten is 85%.
 
Komende drie jaar hoofdsponsor Freelancer of the Year Awards
Knab organiseert regelmatig bijeenkomsten voor zzp’ers op het kantoor in Hoofddorp en werkt nauw samen met verschillende zzp-netwerken. Zo was Knab eerder dit jaar partner van eerste Freelancer of the Year Award. Deze week heeft Knab getekend voor het hoofdsponsorschap van deze FOTY Awards de komende drie jaar. De FOTY Awards wordt georganiseerd met als doel de beste zzp’er, freelancer, interim professional of zelfstandige van Nederland te vinden.
 
Over Knab
Knab, opgericht in 2012, opereert volledig online en heeft geen filialen. In plaats daarvan kunnen klanten van acht uur ‘s ochtends tot tien uur ‘s avonds met hun vragen terecht bij de servicedesk, zowel telefonisch als online. Knab wil dat mensen weer zélf grip hebben op hun geld en inzicht krijgen in hun financiële toekomst. Knab wijst klanten proactief op financieel voordeel, ook wanneer dat bij een andere bank dan Knab is. Met gebruik van innovatieve technologieën en slimme digitale tools stelt Knab klanten in staat meer uit hun geld te halen. Knab is onderdeel van Aegon Bank N.V.
 
__________________________________________________________________________
De Dutch FinTech Awards is hét platform voor toonaangevende FinTech-bedrijven. Duizenden banen in de bankwereld verdwijnen binnen enkele jaren door talloze ‘FinTech- startups’. Innovatieve bedrijven staan te popelen om talloze gefrustreerde klanten van financiële instellingen van dienst te zijn. Wereldwijd wordt er meer en meer geïnvesteerd in techbedrijven die de gevestigde orde graag omver willen werpen. Neem deel. Word lid van de FinTech Community, bezoek de FinTech Events, meld u aan voor de Dutch Fintech Awards.
__________________________________________________________________________