Hello Fresh hoopt dit jaar quitte te draaien
Bij HelloFresh ging groei vorig jaar nog altijd boven winst. De bezorger van maaltijdboxen haalde vorig jaar 41 procent meer omzet (1,3 miljard euro), maar het operationeel verlies kwam uit op 54,5 miljoen euro. Daarmee wist HelloFresh het negatieve resultaat wel terug te dringen ten opzichte van 2017. Het nettoverlies bedroeg 82,8 miljoen euro, tegen 92 miljoen euro in het voorgaande jaar.
Lees ook: 4 rollen van de financial bij sterke groei
HelloFresh verwacht dit jaar stevig te blijven groeien met een omzetplus tussen de 25 en 30 procent. De onderneming denkt dit jaar operationeel quitte te draaien. Het Duitse bedrijf ging er aanvankelijk van uit dat dit punt eind vorig jaar zou worden bereikt, maar door extra investeringen in de Verenigde Staten moest die ambitie worden bijgesteld.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager