Gympass investeert EURO3 miljoen in Nederlandse markt
Gympass, aanbieder van sportactiviteiten, investeert de komende twee jaar 3 miljoen euro in Nederland. Hiermee wil de startup uit Brazilië zijn positie in Nederland verstevigen. Momenteel zijn er 750 sportlocaties bij Gympass aangesloten in 260 steden en eind 2018 moeten dit ruim 1.200 sportlocaties zijn. Nederland is een belangrijke groeimarkt voor Gympass, omdat ook het Europese hoofdkantoor hier gevestigd is. Het bedrijf maakt momenteel een enorme groei door en de ambitie is om ieder kwartaal de omzet te verdubbelen.
Gympass wordt aangeboden door bedrijven en stimuleert een gezonde levensstijl van werknemers. Een abonnement biedt namelijk de mogelijkheid om 310 verschillende soorten sportactiviteiten te kunnen uitoefenen op diverse sportlocaties. Bedrijven investeren hiermee in de lichamelijke en mentale gezondheid van hun werknemers. Dit leidt niet alleen tot een lager ziekteverzuim, maar ook tot gemotiveerde en productieve werknemers. Gympass positioneert zichzelf dan ook als aantrekkelijke benefit van werkgevers voor bestaande werknemers en nieuw talent.
“Wij willen met Gympass een gezonde levensstijl stimuleren. Gympass biedt hier alle mogelijkheid voor door middel van sportactiviteiten”, zegt Thiago Pessoa, Managing Partner bij Gympass. “Bedrijven investeren met Gympass zowel in de gezondheid van werknemers, als in de gezondheid van het bedrijf. Daarnaast, door sport in te zetten als verbindende factor, bevordert een bedrijf meer betrokkenheid buiten het werk om in een meer ontspannen omgeving. Dit verbetert ook de relatie tussen werknemers.”
“Gympass biedt een eenvoudige en gebruiksvriendelijke service”, zegt Lars van Kampen, Fitnessmanager bij Zuiver Fitness. “De toetreding tot dit internationale netwerk is voor Zuiver Fitness een nieuwe manier om medewerkers van bedrijven een gezondere levensstijl aan te bieden en hierdoor is bewezen dat het ziekteverzuim afneemt. Zuiver Fitness verwacht hiermee een bredere doelgroep te kunnen bereiken.”
Gympass is in 2012 in Brazilië opgericht en op dit moment in twaalf landen actief. In 2015 is Gympass naar Nederland gekomen met de missie fysieke activiteit te bevorderen en de levenskwaliteit van individuen en werknemers te verbeteren. Binnen twee jaar zijn er al 750 sportlocaties in 260 steden bij Gympass aangesloten met meer dan 300 verschillende sportactiviteiten.
Gympass biedt bedrijven de mogelijkheid om aantrekkelijke voordelen voor werknemers te bieden op het gebied van sport en gezondheid. Het wereldwijde netwerk van Gympass biedt momenteel toegang tot meer dan 23.000 sportlocaties.