EY waarschuwt ondernemers: omzet feestdagen zal tegenvallen
Meer dan de helft van de consumenten is van plan om in de feestmaanden minder uit te geven om geld te besparen. Dat komt naar voren uit een studie van accountants- en adviesbureau EY. Driekwart van de consumenten stelt aankopen bovendien uit tot koopjesfestijnen zoals Black Friday.
EY ondervroeg 22.000 consumenten in 28 landen, waaronder Nederland, Duitsland, de Verenigde Staten, China en India. Het rapport onderstreept volgens het adviesbureau de veranderende uitgavenpatronen van consumenten. Hoge inflatie, stijgende rentes en achterstallige betalingen op creditcards tasten de koopkracht aan, concludeert hoofd consumentenproducten en retail bij EY Jim Doucette.
Van de ondervraagden maakt 80 procent zich druk over hun financiën. Daarom zijn meer mensen van plan om dit jaar thuis te koken en te bezuinigen op afhaalrestaurants. (ANP)
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager