CFO Unilever: ‘vooral groei in opkomende markten’
Die groei moet uit landen als Bangladesh, Myanmar en Pakistan komen, zei financieel directeur Graeme Pitkethly tijdens een conferentie in Florida.
De stijgende welvaart in opkomende economieën zorgen voor de nodige groeikansen voor Unilever. Ook de groei van de bevolking en de trek naar de stad maken het makkelijker om meer mensen te bereiken. Pitkethly noemt de opkomende markten dan ook “de groeimotor'' van zijn bedrijf.
Unilever haalt al zo'n 60 procent van de omzet uit opkomende markten. Het bedrijf groeide daar de afgelopen vijf jaar gemiddeld met 6 procent per jaar, terwijl dat groeipercentage wereldwijd maar 3,5 procent bedroeg.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager