Beter scoren met betrokken werknemers
In het huidige economische klimaat voelen organisaties zich beperkt in de mogelijkheden om hun mensen betrokken en gemotiveerd te houden. Over het algemeen vrezen bedrijven dat werknemers de moed verliezen en zich niet langer deel voelen van de organisatie waar ze voor werken.
Het onderzoek van Hay Group laat echter zien dat toonaangevende bedrijven in de huidige economische omstandigheden de betrokkenheid van werknemers juist weten te vergroten. De inkomstengroei van deze organisaties is 4,5 keer zo groot als die van de hekkensluiters op dit terrein.
Bedrijven die in deze tijden open en eerlijk met werknemers communiceren, weten het vertrouwen in het senior management te vergroten. Betrokkenheid alleen is niet genoeg. Werkgevers moeten hun medewerkers ook in staat stellen hun extra inspanningen productief te maken om de beste resultaten te behalen.
In een team dat werkt onder ideale omstandigheden worden werknemers en functies effectief op elkaar afgestemd, waardoor vaardigheden en competenties optimaal worden ingezet. Daarnaast moeten werknemers de voor hun werk essentiële bronnen tot hun beschikking hebben: informatie, technologie, apparatuur en financiële ondersteuning.
Zo kunnen ze zich concentreren op hun belangrijkste verantwoordelijkheden zonder dat ze tijd hoeven te verspillen aan het ontwijken van obstakels, zoals procedurele belemmeringen en niet-essentiële taken.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager