Bedrijven sluiten pact tegen populisme
Het gaat om bedrijven als Unilever, Philips, Ahold, Shell en FrieslandCampina. De beweging draait om de gedachte 'Global problems, Dutch solutions': de wereld staat voor uitdagingen en Nederland heeft daarvoor prima oplossingen, zegt Jan Zijderveld, directeur Europa van Unilever.
“Om het populisme tegen te gaan, hebben we een nieuw verdienmodel nodig, een stip op de horizon waar we de komende decennia naartoe kunnen werken”, aldus Zijderveld. “We willen een brede beweging creëren van mensen en bedrijven die weer trots zijn op Nederland en geloven in ons vermogen om problemen op te lossen.”
De betrokken bedrijven hebben het afgelopen jaar verschillende gesprekken met elkaar gevoerd. Daaruit zijn vijf gebieden naar voren gekomen waar Nederland op kan inspelen doordat hier de nodige expertise is: voedselproblematiek, (drink)watermanagement, vergrijzing, verstedelijking en het overgaan op duurzame energie.
(ANP)
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager