Bedrijven bang voor een buitenlands avontuur
Twintig procent van de bedrijven vindt de stap naar het buitenland spannend. De schroom komt door de verschillende betaalmethoden voor consumenten die gangbaar zijn. Betaalmethoden kunnen verschillen per land. Ook verschillen in financiële wetgeving zijn een obstakel voor een buitenlands avontuur.
Dit blijkt uit onderzoek van financieel dienstverlener Mollie onder ruim vierhonderd beslissers en verantwoordelijken op het gebied van financiën, marketing, sales of algemeen management.
Een derde van de beslissers en verantwoordelijken stelt onvoldoende op de hoogte te zijn van de financiële wetgeving in andere landen. Ook op het gebied van plaatselijke wet- en regelgeving is nog winst te behalen: 29 procent geeft aan dat de ontbrekende kennis hen ervan weerhoudt om over de grens uit te breiden.
Administratief gedoe helpt ook al niet om de stap over de grens te maken. Zo zegt 31 procent van de beslissers en verantwoordelijken dat zij tegen de administratieve lasten opzien die komen kijken bij uitbreiding naar het buitenland. Last but not least deinst een kwart van de organisaties terug voor de vrees dat de huidige softwaresystemen niet optimaal zullen functioneren in een ander land.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daan Commandeur
Partner Manager