Accountancy na robotisering: De noodzaak van CRM

De komende jaren zullen de jaarrekeningen en fiscale aangiftes automatisch worden verstuurd naar de klanten, of op een klantenportaal worden geplaatst. Loonstroken worden digitaal afgeleverd bij de medewerkers van de klanten. Kortom, bijna alle contactmomenten met uw klanten zijn verdwenen.
De accountant is in deze een metafoor een robot geworden, maar de klant nog niet (net zomin als de accountant overigens). Een klant van vlees en bloed heeft behoefte aan aandacht. Eenvoudig aandacht! Als hij contact opneemt, wil hij iemand spreken die verstand van zaken heeft. Iemand die zijn situatie kent en hem verder kan helpen. Die hem (ongevraagd) adviezen geeft, die hem geld bespaart en zijn bedrijf beter maakt. De CRM-werkwijze is hier een must en daarin speelt goede CRM-software een belangrijke rol.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang waardevolle artikelen, checklists, interviews en whitepapers in je mailbox.
Vacatures
Markt Update
Personalia
Whitepapers
Vragen over adverteren ?

Kan ik jou van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
Daniël Papendorp
Accountmanager