Machine learning, blockchain en geavanceerde analyses bieden extra kansen, maken de ervaring persoonlijker en zorgen zo voor verbeterde productiviteit.

Workday, leverancier van enterprise cloudapplicaties voor finance en human resources, kondigt vandaag een serie nieuwe innovaties aan die klanten helpen om de veranderende wereld van HR beter aan te kunnen.

Tijdens Workday Rising, de jaarlijkse klantenconferentie van het bedrijf, liet Workday zien hoe organisaties hun business opnieuw kunnen vormgeven met nieuwe applicaties, zoals Workday People Experience, Workday People Analytics, Workday Credentials en meer. Dankzij de technologie-architectuur die is gebaseerd op de Power of One – één bron voor data, één veiligheidsmodel, één gebruikerservaring en één community – is Workday bij uitstek in staat om inzichten te leveren die een meer strategische besluitvorming ondersteunen en de betrokkenheid van medewerkers versterken.

Klanten van Workday, waaronder 40 procent van de bedrijven uit de Fortune 500 en 50 procent van de bedrijven uit de Fortune 50, zijn beter toegerust om te plannen, uit te voeren, te analyseren en uit te breiden – en dat alles in een systeem dat aangedreven wordt door machine learning, en ondersteund door het niet-aflatende commitment van Workday voor klantenservice. Workday helpt organisaties om veel productiever te worden en zet daarvoor nieuwe technologieën in, zoals machine learning, blockchain en geavanceerde analyses.

Dankzij de verbeteringen die tijdens Workday Rising zijn bekendgemaakt, kunnen klanten nu:

Werknemerservaringen personaliseren en verbeteren

Mensen kunnen overdonderd raken door de beschikbaarheid van meer elektronische hulpmiddelen dan ze aankunnen – en werkgevers vertrouwen op statische portalen die hen naar verschillende systemen leiden waar ze informatie of complete taken moeten vinden. Workday heeft zich erop toegelegd om een omgeving te creëren die is gepersonaliseerd voor iedere gebruiker, zodat mensen veel beter geïnformeerd zijn, zich flexibeler kunnen bewegen en zich daadwerkelijk ondersteund voelen.

Voldoen aan opkomende vragen van talenten en kansen benutten

Vaardigheden zijn tegenwoordig een essentiële gegevensbron om de carrières van talenten te stimuleren. Dat heeft Workday ertoe aangezet om een centraal Skills Graph-fundament te bouwen, waarbij met behulp van machine learning de relaties tussen de meer dan 200.000 vaardigheden in kaart worden gebracht. Met dit fundament heeft Workday de vaardighedencloud gecreëerd waarmee mensen aan vaardigheden kunnen worden gelinkt en waardoor zij vervolgens kunnen worden gekoppeld aan banen, kansen, projecten en nog veel meer. Daardoor zijn nieuwe oplossingen mogelijk geworden.

Sneller en slimmer beslissingen nemen over mensen

Datawetenschap was ooit voorbehouden aan een klein gezelschap, maar is nu breder beschikbaar en wordt toegepast op alle aspecten van HR. Maar veel organisaties zien hun inspanningen om meer datagedreven te zijn stranden op de uitdagingen van gefragmenteerde data, datageletterdheid, gebrek aan specifieke middelen, en strenge eisen op het gebied van dataprivacy en governance. Dankzij één bron voor data kan Workday klanten helpen meer op feiten gebaseerde beslissingen te nemen.

Tijdrovende processen automatiseren en digitaliseren

Organisaties zijn voortdurend op zoek naar tools die de operationele efficiency verbeteren om zo de productiviteit te verhogen. Workday richt zich op het stroomlijnen en automatiseren van tijdrovende handmatige processen binnen HR. Daardoor kunnen mensen hun tijd besteden aan meer strategische taken.

Alle producten en functionaliteiten zijn beschikbaar in of staan gepland voor het volgende kalenderjaar.